"Futbol bir savaştır, daha olağan şeyleri yapan kaybeder."
- Rinus Michels
"Yeni fikirlerle gelen bir adam başarana kadar deli olarak görülür"
- Marcelo Bielsa

.

.

1 Ocak 2010 Cuma

Milanlı Cruijff

16 Haziran 1981. Cruijff, Washington Diplomats forması giydiği ABD'den ayrılıyor. Fakat yıllardır Sarı Fare'yi kadrosunda düşünen Milan, bunda iş bitmemiştir diyerek Cruijff'u kadrosuna katmak için uğraşıyor.

Yandaki fotoğrafta Milan'ın efsane oyuncusu ve o zaman ki menajeri Gianni Rivera, Johan'ı basına tanıtıyor ve bu fotoğraf da o tanıtım sırasında çekilyor.

Cruijff, Milan'da sadece bir hazırlık maçına çıkıyor. O da bir Hollanda takımı olan Feyenoord'a karşı. Milan'ın o maçında oynayan Cruijff, bu maçtan sonra hiç resmi olarak Milan formasını giymeden ayrılıyor ve Levante formasını sırtına geçiriyor.

Hiç bilmediğim bir olaydı bu mesela benim. Cruijff'a ait resimler ararken elimin altına bir İtalyan sitesi geldi ve resme tıkladığımda şok oldum. Google translate ile İngilizce'ye çevirttim ve aşağı yukarı böyle bir hikaye ortaya çıktı.

Başka bir hikâye de zaten daha 1980 Kasım'ında Ajax'a ile önceden sözleşme imzaladığı ve Milan'ın ısrarı üzerine bu takıma kiralandığı, sakatlanınca transferin yattığı. Daha sonra bir sene Levante'de Ajax'ın izniyle oynadığı.

Başka bir hikaye ise sadece konuk oyuncu olarak oynamış olması. Ajax ile anlaşan bir adam niye konuk oyuncu olarak başka bir takımda oynasın ki?

Cruijff neden Milan'da oynamamıştır, neden ayrılmıştır, bunları araştırmam gerek biraz. Bu işin peşindeyim merak etmeyin... Araştırmanın sonucunu yazacağım. Acaba gerçekten böyle mi oldu?






Kaan Kavuşan / Twitter
Gazeteci, futbol yazarı. Pek çok internet sitesinde ve sonrasında Akşam Hafta Sonu Ekleri'nde editörlük yaptı; 3 yıl boyunca futbol, sinema ve müzik üzerine yazılar yazdı. Bu dönemden başlayarak, FourFourTwo Dergisi ve Hayatım Futbol gibi dergilere, çeşitli internet sitelerine katkıda bulunmaya devam etmekte.

5 yorum:

Temur dedi ki...

Milan forması pek yakışmış. Acaba işin aslı tam olarak ne

Kaan Kavuşan dedi ki...

İşin peşindeyim dedim yazıda ama pek bir materyale ulaşamadım. Soru işareti şu an :)

Murat ÖZMEN dedi ki...

Cruyfun solundaki arkadaş Hans-peter briegel gibi geldi bana ne diyorsunuz.

Kaan Kavuşan dedi ki...

briegel'in milanda oynamışlığı yok, tanıyamadım kim olduğunu.

Adsız dedi ki...

Okuduğum kadarıyla, Amerika'da ligler duruyor bu nedenle Johan Cruijf avrupaya dönüyor ama boş durmuyor. Bir dostluk maçında ise Milan forması giyiyor. Sadece 1 maç. Bu maçta sakatlanıyor ve nerdeyse 1 sezon Amerika'da forma giyemiyor. Umarım yardımcı olmuşumdur. Selamlar Ozan