"Futbol bir savaştır, daha olağan şeyleri yapan kaybeder."
- Rinus Michels
"Yeni fikirlerle gelen bir adam başarana kadar deli olarak görülür"
- Marcelo Bielsa

.

.

1 Mart 2010 Pazartesi

Wembley'e Ayak Basan İlk Türk: Abdülkerim

80'li yıllarda Fenerbahçe'de ve milli takımda oynayan Abdülkerim'den bir anı. Adamın anıları fıkra gibi, seriye bile bağlayabiliriz aslında ama şimdilik sadece iki tane...

"Milli Takım, tarihinde ilk kez Wembley'de maç oynayacaktı. Düşün, kısmet bize nasip olmuş. Maçtan bir gün önceki ter idmanına giden otobüsten atlayıp sahaya doğru koştum. 'Aya ilk ayak basan adam tarihe geçti, Wembley'e ilk ayak basan Türk olarak da ben tarihe geçtim' dedim. O zamanlar Milli Takım hocası Coşkun Özarı'ydı. Onun çok hoşuna gitti.

5-0 yenildiğimiz İngiltere Maçı öncesi, kendi ağzından Radikal'e verdiği röportajdan...

"Olayları hayal meyal hatırlıyorum. Maç içerisinde dağılmıştık, baskı altındaydık. Ha bire gol yiyoruz, bir de benim tuttuğum adam atıyor. Kornerde adam paylaşıyoruz, ben artık kimseye bakmıyorum, takılmışım Lineker'ın peşine. Zaten adam adama oynadığım için beni başka hiçbir şey ilgilendirmiyor. Kornerde ceza sahası içerisinde karambol oluştu. Ben bunu o ara kaybettim. Daha doğrusu markajımdan kurtuldu. Orada Raşit ağabeyle karşılaşmışız, ona sormuşum. Bana bunu maç sonrası anlatıyorlar. Raşit ağabeye 'Ya, Lineker'ı gördünüz mü, nerede bu herif?' demişim, o da 'Arkalara bir yere gitti' demiş."

5-0 yenildiğimiz İngiltere Maçı sırasında, kendi ağzından Radikal'e verdiği röportajdan...

0 yorum: