"Futbol bir savaştır, daha olağan şeyleri yapan kaybeder."
- Rinus Michels
"Yeni fikirlerle gelen bir adam başarana kadar deli olarak görülür"
- Marcelo Bielsa

.

.

14 Şubat 2011 Pazartesi

Jöleli Değil Kel. Yakışıklı Değil Çirkin. Sahte Değil Esas.

Bu hâlini babamdan duydum!
Bu hâlini özetlerden izledim!
Bu hâlinin çok maçını izledim. En iyisiydi.
Bu hâli yüreğimi burktu! İki kez.
 
Bu hâlinin attığı pis burun kabuslarımıza girdi.
Bu hâli önce geri dönmüştü, ama sonra inişli çıkışlıydı...
Bu hâli tutar mı acaba dedim umutsuzca... Tutmadı...
Bu hâli göbeği salmıştı. Ama çoktan efsaneydi: o Gerçek Ronaldo'ydu.

6 yorum:

nusr@emre dedi ki...

ronaldonun dahi böyle göbeği varsa, rejimi bırakıyorum şu an itibarı ile..

Yedinci Samuray dedi ki...

Biz şimdi Messi ile Cristiano Ronaldo 7'yi kıyaslıyoruz ya işte bu El Fenomeno denen adam ikisinin karışımı gibi bir şeydi.
Eğer İnter'deyken iki defa ayağı kırılmasaydı şu an ne Messi ne de CR7'den bahsediyor olurduk.
Gördüğüm en iyi forvetti.Ayrıca isteyenler Real Madrid ile Barcelona'nın sitesinden "Efsaneler"e baksın. Her iki takımda da "efsaneler" bölümünde görürsünüz.
Kariyerini daha iyi bir şekilde bitirebilirdi.Ya da daha erken...

Aklımda hâlâ Pirelli reklamı var. Ronaldo "9" numaralı formasıyla iki elini kanat gibi yana açmış koşuyor. Bu esnada biz de çıplak ayak tabanlarını kaplamış araba lastiklerini görüyoruz.
O dönemin meşhur reklamıydı.
PC oyunlarında isim hakkı çok pahalı olduğu ve alınamadığı için diğer oyuncular kendi adlarıyla oynarken onun smilasyonun adı "9"du.

Muhteşemdi ama hemen hemen her Brezilyalı oyuncu gibi kariyerinin finalini kötü şekillendirdi.Bu gözlerin gördüğü en hızlı en yırtıcı en teknik en her iki ayağını iyi kullanan 9 numaraydı. Hâlâ tam olarak hangi ayağının diğerinden daha iyi olduğuna karar vermiş değilim.(Oyunlarda "sağ ayaklı" diye geçer)

Çok büyük oyuncuydu...Zaten gazetelerin "Bir devir kapandı" tanımı bu yüzden onun ne kadar büyük bir oyuncu olduğunu gösterir.

Çağrı Siretli dedi ki...

Çok güzel bir başlık. Onunla hepimizin nice güzel anısı vardır.Misal, 2002de o golü Rivaldodan yemekle Ronaldodan yemek arasında bile çok fark vardı benim için...Futbolu bırakışı bile asilce, karakterini ifade ederek gerçekleşmiş.Vücudumla olan savaşımı artık kaybettim demiş.Ona kesinlikle inanıyorum, çünkü gerçekten böyle olmasa bırakmazdı. Yanlış bilmiyorsam PSV'deyken başlamış sakatlıkları. Muhteşem Barcelona performansı unutulmaz elbette.Tarihin gördüğü en özel santrafordu ve bu yılki oyunu bize bunu gösterdi.Sonra İnterdeki ilk sezonunda İtalyada Maradona'dan sonra ortaya çıkan 2. büyük futbol tanrısı olduğunu gösterdi. O kadar farklıydı ki, sırf onu izlemek için maç izlenebilirdi. Derken sakatlıklar geldi. Ama o hiç pes etmedi. Bu işten çok para kazanmıştır fakat o futboluu futbol için oynadı daha çok.Dünyadaki birçok futbolcunun aslında çok zor şartlarda futbol oynadığını biliyordu.Kendini şanslı görüyordu. Oysa bence kazandığı herşeyi hakederek aldı.Hiçbir hileye, kötü davranışa başvurmadan. Şimdilerin büyük futbolcuları kendilerini yerde yere atarken,o sakatlıkları yenip tekrar savunmaların korkulu rüyası olmaya devam etti.Neyse uzatsak daha böyle gider. Elveda büyük yıldız...

Kaan Kavuşan dedi ki...

@nusr@emre
ben çok bıraktım. :)

@Yedinci Samuray
o pirelli reklamını ben de hiç unutamam.

@Çağrı Siretli
Valla Çağrı ben de uzattıkça uzatacağımı anlayınca, sadece fotoğrafların altına yorum yazdım. Yoksa uzar da uzar...

Afili Delikanlı dedi ki...

Teninin rengi, dişleri ile O'na benzeyen kendimi O'na daha fazla benzetmek için saçlarımı kazıtmıştım Barça'lı yıllarında. Mahalle maçlarındaki oyun stilim de biraz benzeyince -beni de zamanında Gençlerbirliği'nden istemişlerdi :)- toprak sahalardaki lakabım belli olmuştu. Bana o yılları hatırlattınız tekrar, teşekkürler.

el fenomeno dedi ki...

tek kelimeyle çocukluk aşkım diyebilirim.Onu ilk izlediğim maç barca-a.madrid 5-4 lük efsanevi maç 7 yaşındaydım.hatrick yapmıştı.onun için futbolda yok yoktu.çalımsa kralını atar golse mevzu zaten ondan iyisi yok.pas atar yapar yapardı.En yüksek hızıyla bile rakiplerinin arasından o cüssesine rağmen ipe dizer gibi driplingleri daima hatırlanacak.